U bevindt zich hier:

Succesvol aanbesteden van ICT-opdrachten

Kennissessie - 21 november 2024

Bent u als inkoper, jurist of projectlid op zoek naar de sleutel tot een succesvolle ICT-aanbesteding? Dan is deze kennissessie iets voor u!

In deze kennissessie bieden ervaren aanbestedingsspecialisten vanuit diverse expertisegebieden 
praktische (juridische) handvatten om een ICT-aanbesteding succesvol te doorlopen. Daarbij is ook aandacht voor het verwerken van toekomstige wet- en regelgeving zoals NIS 2 in het programma van eisen en wensen en worden ‘tools’ gegeven voor een succesvolle uitvoering van een ICT-contract. De specialistische (juridische) praktijkkennis die gedurende de training met u gedeeld wordt kunt u direct toepassen in uw eigen praktijk.

Inhoud
De kennissessie geeft antwoord op vragen als:

  • Aan welke randvoorwaarden moet een aanbesteding voldoen om succesvol te zijn? 
  • Hoe breng ik vooraf de faalrisico’s in kaart en hoe kan ik hier vervolgens tijdens de aanbesteding mee omgaan? 
  • Behoefteinventarisatie, gedegen business case en marktconsultatie. 
  • Hoe ontloop ik de valkuilen bij het opstellen van eisen en wensen? 
  • Voorkomen van een vendor lock-in en een scope creep (meerwerk). 
  • Belang van een juiste toepassing van certificeringseisen als ISO 27001 en NEN 7510. 
  • Hoe kan ik binnen mijn ICT-aanbesteding omgaan met: plannen van aanpak (implementatieplan), presentaties en poc’s? 
  • Wat zijn de tips en valkuilen bij de (objectieve) beoordeling van inschrijvingen? 
  • NIS 2 en privacy passende technische en organisatorische maatregelen toegelicht.
  • Welke (on)mogelijkheden zijn er om het contract in de uitvoeringsfase van de opdracht te wijzigen? Wat zijn de gevolgen van een ontoelaatbare contractwijziging. 
  • ICT-contract en algemene voorwaarden: waar op te letten?
  • Hoe om te gaan met wanprestatie van ICT-opdrachtnemer (ingebrekestelling, verzuim, boete en schade)?
  • Hoe kan ik het ICT-contract beëindigen (opzegging vs. ontbinding)?
  • Wat zijn de tips en valkuilen bij een wachtkamerovereenkomst en exit-regeling?


De laatste editie van de kennissessie kreeg van de deelnemers een gemiddeld overall cijfer van 8,5

Trainers

  • Mrs. Ali Rassa en Leopold Sueters van Bartels Sueters Rassa Aanbestedingsadvocaten (www.aanbestedingsadvocaten.nl). Zij hebben veel ervaring met zowel adviseren als procederen gedurende de ICT-aanbesteding en tijdens de uitvoering van ICT-contracten.
  • Mr. drs. Carolien Jobse van ChvV Associates (www.chvv.nl) ICT-jurist gespecialiseerd in informatiebeveiliging en privacy. Zij heeft veel ervaring met het adviseren over informatiebeveiliging en privacyvraagstukken bij ICT-aanbestedingen en nauw betrokken bij de implementatie van NIS2.

Datum, locatie en kosten
De kennissessie vindt plaats op donderdag 21 november 2024 van 09.45 uur tot 17.00 uur bij Van der Valk Hotel te Breukelen. Deze locatie is zowel per auto als per openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. 

Deelnemerskosten voor deze kennissessie bedragen € 695,- excl. BTW per deelnemer.  

De training is inclusief uitgebreid life cooking lunchbuffet en afsluitende borrel.

Informatie
Voor:         Aanbestedende diensten: inkopers, juristen, projectmanagers en projectleden
Duur:        1 dag
Datum:      21 november 2024
Tijd:          9.45 - 17.00 uur  (inloop vanaf 9.15 uur, na afloop afsluitende borrel)

Docenten:  Mrs. Leopold Sueters & Ali Rassa  (Bartels Sueters Rassa Aanbestedingsadvocaten)
                 Mr. drs. Carolien Jobse (CHvV)
Prijs:         € 695,- excl. BTW  (incl. parkeren, lunch en borrel)
Locatie:     Van der Valk Breukelen
Vereist:     Kennisniveau van aanbesteden: basiskennis


Wilt u zich verzekeren van een plekje voor deze kennissessie, dan kunt u zich via onderstaande button aanmelden. 

Button_Aanmelden_green.png

Button_Aanmelden_green.png